September 15, 2006

Israel + Paris - Day 1

Still in Israel... but in 4 1/2 hours in Paris...

יומיים לפני הטיסה לפריז , ביום רביעי חטפתי נזלת איומה,כבר חששתי שהיא תקלקל לי את הנסיעה,אז החלטתי לגשת לרופאה, היא ציידה אותי בכדורים נוגדי נזלת, ובהרבה אופטימיות ומחשבות חיוביות שהכל יסתדר עד הנסיעה,ותשתי הרבה תה וחלב חם.. היה נחמד מצידה :והאמת:מועיל
אז אם כבר אני עומדת בתור בבית המרקחת, אז למה לא לרכוש גם כדורי אקמול, ומשחה לפצעים ושריטות וכדורי מציצה לכאבי גרון.. האמת לכל התרופות לא היה כל שימוש..
ההכנות היום רביעי וביום חמישי שלפני הטיסה היו רבות ומרגשות, הכנתי לנו רשימות של הרגע האחרון מה לקחת ומה הכי חשוב..
אז חשוב לקחת מטרייה אחת רגילה ולא שתיים כפי שאנו לקחנו, כי מזג האויר היה מצויין, כמעט קייצי כמו בארץ אבל ללא אחוזי הלחות הגבוהים
חשוב לקחת כסף מזומן , קנייה ברשות הדואר ממש נוחה,לקחת כרטיס חיוג -גם אם בסוף לא היה לנו כל שימוש בו, טלפון נייד עם קו לחו"ל, אבל האמת..הכי זול ונחמד לשלוח אס אמ אסים לכל מי שחשוב
החלטתי באותו הלילה שאני לא הולכת לישון
כי במילא צריך לקום ולסוע בשתיים לפנות בוקר, בכדי להגיע לטיסה של 6 בבוקר,באחת ומשהו לפנות בוקר חשתי עייפות קלה, הלכתי למיטה בכוונה למתוח רגליים ולהשעין טיפה את הראש, לא, לא לישון... נו - ומה אתם חושבים אחרי פרק זמן לא ידוע וללא שעון מעורר הקצתי בבהלה, היה כמעט שתיים ואבי נהג המונית הנחמד כבר צילצל שהוא למטה
ירדנו למטה, גוררים את המזוודות איתנו, מלווים בהתרגשות, שברגע זה אנו מתחילים מסע נפלא של שבוע שלם,האמת רציתי להאריך ביומיים, אבל מתברר שחברת התעופה שלנו לא טסה בשבת,לא גם לא בראש השנה.. בדרך נזכרנו שהכריכים הנהדרים שרן הכין נותרו במקרר, והיה לנו כל כך צר,אבל:לא נורא הם המתינו בבית בשובנו..במצב טיפה שונה
ההגעה לשדה היתה זריזה.מתברר שלא מעט נוסעים משתמשים בשרותי טיסה של נהגי מוניות בשעות כאלו ונותנים למשפחה לישון בשקט..
סיבוב קצר בדיוטי פרי..כל ההליך היה זריז, הספקנו לשתות קפה וטעום קרואסון תוצרת ישראל..מצולם פה למעלה ויאללה למטוס.
הצוות המטוס היה כה אדיב ונעים, לכל מושב היה מוצמד מסך קטן עם סרטים.. ובכל רגע יכולנו להתעדכן היכן אנו נמצאים, מעל מה אנו חגים..
נחיתה בפריז , השעה בערך עשר ומשהו בבוקר
!!! זהו - אנו בפריז
חיפשנו מוניות גדולות כפי שדובר בארץ, שיוכלו להוביל אותנו למלון שלנו, ברובע ה-15, הפקחים ועובדי נמל התעופה בשרל דה גול היו אדיבים וששו לעזור, אבל לאחר פרק זמן, לא קצר..של סחיבת המזוודות הכבדות, לאורך גרמי מדרגות לא קצרות, החלטנו לנסוע ברכבת הפרברים מנמל התעופה המרוחק כ- 30 ק"מ צפונית לפריז ועד פריז עצמה, שם עם אותו הכרטיס יכולנו להגיע למלון עצמו. הגענו בסביבות 2 בצהריים,עת קבלת המפתחות ממש בזמן - אבל קצת עייפים
בנתיים אני מצרפת רשימה של מה כדאי לקחת לפריז , תקף כנראה לכל השנה
מפת פריז, מדריך בקשיש לפריז (קשה להשיגו אבל כדאי להתאמץ) , כובע, מטרייה,מנעולים למזוודות, דרכונים, ביטוחי בריאות, כרטיסי טיסה, טלפון נייד וכרטיס חיוג
מצלמה עם סוללות נוספות, מטען וכרטיסי זכרון - למרות שאנו רכשנו בפריז מכל אלו
מטפחות לחות שתמיד טוב שיהיה בתיק לניקיון ורענון, קרם שיזוף, אקמול, פלסטרים, בגדים לפי עונת השנה - להתעדכן באתרי מזג האויר לפני היציאה, כפכפים או נעלי בית,פנקס וכלי כתיבה
המלצות מודפסות על מסעדות וטיולים..
אזורי לינה מומלצים בפריז הינם 1 עד 9 וגם 14 עד 17
לקחת עימכם מודפס אישור הזמנה של המלון + כתובת שלו
לפני הנסיעה ערכנו שיקול:להזמין חבילה של טיסה ומלון דרל סוכנות נסיעות או טיסה בנפרד ומלון דרך סוכנות נסיעות או להזמין כל אחד בכוחות עצמנו.
לאחר בדיקה שערכתי באתרי תירות ובמשרדי נסיעות התברר, שלטעמי:עיסקת חבילה יקרה לפעמים קצת יותר, ולא תמיד המלון יהיה לרוחי. שהטיסה בדרל כלל הינה טיסת שכר..
לבסוף הזמנו כרטיסים באל על, ומלון הזמנתי טלפונית לאחר שקיבלתי המלצה .אגב ערכתי שיחות רבות לפריז על מנת למצוא מלון, עצה שלי:צרו קשר עם אחת מחברות התקש' כמו בזק או ברק ואז תקבלו מחירים נמוכים פי כמה..
או קיי וליום הראשון שלנו: קצת סיור בשדרת השנז אליזה, קצת שער הנצחון ועוד מעט ירשמו דברי רן
רן:נחיתה בנמל התעופה שארל דה גול בסביבות השעה עשר ועשרים בבוקר.לשם הגעה מנמל התעופה לפריז חצינו את הנמל לאורכו ויצאנו ברכבת
B
לכיוון פריז,בתחנת דנפרט החלפנו למטרו מספר 6 לעוד נסיעה קצרה עד לתחנת שמברון,התחנה נמצאת באזור 15 ששם ממוקם בית המלון שלנו
יצאנו למרכול הקרוב ברחוב פנגנון להצטיידות קלה של מזון, וגם 2 דקות לאחר מכן הגענו לקצה רחוב סופרן,שם נמצאת מאפיה חביבה מאוד -קיבלנו המלצה.עם 2 בגטים פריכים בידנו ואנו שוב בדרך לתחנת המטרו..הגענו לשדרות הפוש החביבות,צעדנו מצלמים לעבר שער הניצחון.הגענו ! שער הניצחון ממש גדול ונראה אכן בגובה 50 מטר.בתוכנית גם לעלות לתצפית.אך עייפות מנעה את הדבר,הסתפקנו בחצי הקפת הכיכר הגדולה,תוך כדי צילום השער מזויות שונות.לאחר זמן קצר הבנו שאנו בראשית השאנז אליזה: השדרה רחבה במיוחד, 5 מסלולים לכל כיוון. בתחילת השדרה מימין פגשנו בניין מיוחד עטור חלונות שקופים דקורטיביים.הערה: אם תמצאו פח אשפה בשדרה הרחבה הזו, נא כתבו לנו- אנו לא מצאנו לכל האורך והרוחב. מותשים החלטנו להמשיך את הסיור למחרת, המטרו החזירנו לבית המלון