July 30, 2007

ספר הבישול הגדול למטעמי ישראל מאת מולי בר-דוד

רעיונות טעימים מתוך הספר האדום, ספר הבישול הגדול למטעמי ישראל מאת מולי בר-דוד
בילדותי אהבתי מאוד את הספר, כבר אז לא היה ניתן לרכוש אותו, בחנויות לממכר ספרים. השאלתי את הספר מהספריה ופשוט רשמתי את מתכוניו ב-2 מחברות קשיחות כריכה. חלק א' וחלק ב'. מאוד רציתי שהספר יודפס שוב, עד שלאחרונה ראיתי את הספר של מולי בר דוד, בכריכה חדשה ואדומה מונח לו ברשת גדולה לממכר ספרים, רצתי ורכשתי אותו. הנה מספר רעיונות להכנה מתוך הספר
לחם לבן של אמא
לחמם 2 כוסות מים, להוסיף כף מלח, שתי כפות סוכר ושתי כפות שמן. להניח עד שהמים יהיו פושרים
להמיס שלושים גרם שמרים טריים ב-שתי כפות מים, להוסיף למים הפושרים
לנפות שש כוסות קמח ולהוסיף אותו בהדרגה לנוזל עד לקבלת בצק חלק וגמיש, לכסות להתפיח ללילה
בבוקר ללוש שוב על משטח מקומח. ליצור כיכרות, להניח בתבניות ארוכות משומנות לתפיחה נוספת, עד להכפלת הנפח
לטרוף ביצה אחת ולהבריש את הכיכרות.לאפות בחום בינוני כ- 45 דקות, עד שהלחם נפרד מהתבנית

מרק גולש הונגרי
לחתוך חצי קילו בשר בקר לקוביות, ולהשרות אותו ברבע כוס חומץ לשעה או יותר
לטגן 3 בצלים קצוצים ב-2 כפות חמאה עד שיזהיב, אבל יישאר רך. להוסיף כף פפריקה חריפה ולטגן עוד דקה.להוסיף את קוביות הבשר ולטגן כ- 5 דקות. להוסיף שש כוסות מים, כ- 5 שיני שום, כפית מלח וקורט קימל ולבשל על אש קטנה כשעתיים
להוסיף קוביות מ- 2 תפוחי אדמה ולהמשיך לבשל עד שיתרככו

לפני שאני ממשיכה יש לי המלצה טעימה, השבוע סעדתי אצל קרובי ובין היתר, הוגשה לי פסטרמה ביתית מהמקרר כמו שאני אוהבת מושרת במרינדה ואפויה בתנור,היה לי מעט מלוח אבל קר וטעים .ששאלתי למתכון..נאמר לי שהוכן מספר הבישול הרומני מבית טוב שהושאל מהגיסה, אז למי שיש את הספר המתכון מומלץ בחום, אני כמובן אנסה להשיג את המתכון
 
 

2 comments:

Handmade By Svetlana said...

Hallo from Bulgaria!
It's a great song!
Have a nice day!

Chanita Harel חני הראל said...

Dear svetlana
It's good to see you here, greeting from Israel and thanks for visiting . :-)

Creative Commons License
יצירה זו מופצת תחת רישיון ייחוס-שימוש לא מסחרי-איסור יצירות נגזרות 1.0 Israel של Creative Commons. Creative Commons License
by TwitterButton.com